Written by 22:10 Информатика, Мәдениет

Постер деген не?

Постер дегеніміз не?

Постер — әдетте жарнамалық тапсырмаларды орындайтын, бірақ көшені немесе интерьерді жай ғана безендіре алатын көркем безендірілген плакат. Ағылшын тілінен аударғанда постер плакат немесе жарнама дегенді білдіреді. Көбінесе плакаттар іс-шараларды жариялаумен байланысты: дәрістер, концерттер, көрмелер және т. б.

Плакаттардың тарихы тереңде жатыр. Алғашқы плакаттар Ежелгі Египетте пайда болды және оларда қоғамның құрылымы туралы ақпарат бар. Мұндай суреттер қазіргі плакаттарға өте аз ұқсас болды.

Уақыт өте келе плакаттар өндірісі өзгерді және дамыды, дегенмен постердің негізгі мақсаты – бір нәрсе туралы хабарлау – өзгеріссіз қалды. Плакаттар жарнамада кең таралуды тапты, ақпараттың бұл түрі ғасырлар бойы өтті, қазір біз барлық жерде ежелгі дәуірдегі плакаттардың заманауи аналогтарын көреміз: жарнаманың әртүрлі инновациялық түрлері.

Оның заманауи интерпретациясындағы алғашқы жарнамалық плакаттың “жасаушысы” – Француз Жюль Шере, график, талантты декор, ол 1866 жылы Парижде алғашқы литографияны құрды. Постердің (плакаттың) негізгі принциптерін – лақтыру (қарама-қарсы және ашық түстерді қолдану), сурет пен мәтінді “жолда” оңай қабылдау және лаконизмді шығарған Жюль Шере болды. Ол 1000-нан астам плакаттар жасады, олар негізінен кафешантандардың (ән салатын кафелер), маскарадтардың, көрмелердің жарнамалары бар плакаттар болды.

19 ғасырдың 90-жылдарында ұлы А.Тулуза-Лотрек жасаған париждік кабарелердің плакаттары жарнама өнеріндегі қол жетпес стандартқа айналды. Тулуза-Лотрек сол кезде Парижде пайда болған билбордтардағы жарнамалық плакаттардың арқасында танымал болды. Оның 1889 жылы атышулы биші «Ла Гулюмен» ашылған «Мулен Руж»  хабары үшін жасаған алғашқы плакаттары сенсация тудырды.

Постердің қандай түрлері бар?

Постерді спектакльдерге, концерттерге және фильмдердің премьераларына арналған плакаттар деп атауға болады. Мектеп сыныптарында географиялық карта, көбейту кестесі немесе периодтық кесте түріндегі постерлер ілінеді. Кофеханалар, асханалар мен мейрамханалардың кеңістігін постерлермен безендіру сәнді. Заманауи дизайнда постер декор әлемінде өз орнын тапты.

Жарнамалық постерлер. Олар сауда орталықтарында, банктерде, мейрамханаларда, қоғамдық көліктерде және көшеде кездеседі. Олардың міндеті – әлеуетті клиентті өнімге қызықтыру. Постерлердің дизайны көрерменнің назарын аударатын жасырын идеяларды немесе түсініксіз тіркестерді ғана емес, сонымен қатар ұсынылатын өнімдердің немесе қызметтердің түрлі-түсті суреттерін пайдаланады. Жарнамалық постерлер маркетологтар, копирайтерлер және дизайнерлер тобының жұмысының нәтижесі болып табылады.

жұмыстар Лаврова Валерияға тиесілі

Мақсат — назар аударту және өнімге деген қызығушылықты тудыру.

Насихат немесе саяси постерлер. Жиі 20 ғасырдың бірінші жартысында бүкіл әлемде табылды. Олар қоғамның назарын әлеуметтік мәселелерге аудару, кандидаттарды сайлау алдында таныстыру, саяси бағытты ұстануға шақыру үшін пайдаланылды. Постерлердің ерекшелігі олардың қысқалығы мен жарықтығында. Негізгі хабар айқын және қос мағыналы болмауы керек. Мұндай постерлерде бейнеленген заттар жеткізілетін хабардан алаңдамайды.

Афишалар. Олар фильмдерді, көрмелерді, аукциондарды жариялай алады, адамдарды мұражайларға, театрларға және басқа да көптеген жерлерге тарта алады. Постерлердің міндеттері күрделі:

  • оқиғаның мәнін көрсету. Мысалы, «Аққу көлі» плакатында балериналарды немесе музыкалық оқиға туралы айтатын болсақ, оркестрмен дирижерді бейнелеңіз. Кинотеатр жағдайында, мысалы, басты кейіпкерлерді көрсетеді;
  • оқиға туралы толығырақ ақпарат беру. Бұл бір постердегі шағын презентация немесе мәтіндік сүйемелдеумен түрлі-түсті сурет болуы мүмкін. Афишаның мақсаты – тек қызығушылықты ояту ғана емес, сонымен қатар көрерменге ақпарат беру, оқиғаның мәнін ашу.

Білім беру постерлер. Көбінесе мектептерде, институттарда және қосымша білім беру орталықтарында кездеседі. Балалар дүкендерінен сатылымнан табуға болатын күлкілі жануарлар түріндегі әріптері бар постерлерді де оқулық ретінде жіктеуге болады. Постерлердің мақсаты – насихат та, субъективті пікірді тарату да, бірдеңе сатуға тырысу да емес. Географиялық карталарды, қисаюлар мен конъюгациялар кестелерін, математикалық кестелерді оқу постерлеріне жатқызуға болады, бірақ оларды жинақылығы, назарды аударатын қажетсіз элементтердің болмауы, анықтығы және қолжетімділігі біріктіреді.

Көркем постерлер. Олар көбінесе интерьерді безендіруде қолданылады. Картиналар мен репродукциялардан айырмашылығы, постерлер кеңістікте әлдеқайда демократиялық көрінеді және стильдердің кең ауқымына сәйкес келеді. Постерді заманауи пәтердің, стильдендірілген кафенің немесе мейрамхананың, кеңсенің минималистік интерьерін безендіру үшін пайдалануға болады. Постерлердің нақты анықталған көрнекі компоненті жоқ, олардың негізгі мақсаты – безендіру; Постерлер көбінесе композиция түрінде қолданылады, мұнда бірнеше постер жалпы көрнекі ұғымды құрайды.

жұмыстар Лаврова Валерияға тиесілі

Постер дизайнындағы негізгі бағыттар

Графика немесе иллюстрациялар. Дайын сандық кескіндер субстрат ретінде алынады немесе басынын салынады. Дизайнерлер жарнамалық постерлерді, киноплакаттарды және әлеуметтік плакаттарды суреттеу үшін анимация әдістерін жиі пайдаланады. Бұл сонымен қатар 60-шы жылдар дәуірінде стильдендірілген танымал поп-арт постерлерін қамтиды.

Типография. Постерлер түпнұсқа қаріптер мен типографиялық элементтерді қолдану арқылы жасалады. Мұндай постерлер көбінесе абстрактілі, қысқа және монохромды болады. Олар кеңселерді, ашық кеңістіктерді және жұмыс орындарын безендіруге өте ыңғайлы.

Фотомонтаж. Бұл мәтіндермен немесе қолмен салынған графикамен бірге көркем фотосуреттерді пайдалану. Суреттер мен қаріптерді араластыру көркемдік құндылығы жоғары бірегей өнімді жасауға мүмкіндік береді. Әуесқойлар арасында жеке мұрағаттағы фотосуреттерін интерьер плакаттарына негіз етіп алатындар жиі кездеседі.

Visited 55 times, 1 visit(s) today
Close Search Window
Close