Written by 00:23 Әдебиет

Тезис дегеніміз не?

Тілімізге көне грек логикасы мен риторикасынан енген терминдер бар. Олардың көпшілігі бар және олар өте белсенді қолданылады, бірақ олардың мағынасы әрқашан бірден анық бола бермейді.

Мысалы, «тезис» сөзі. Біз оны мектеп қабырғасында жүргенде, әдебиеттен эссе жазуға келгенде кездестіреміз. Бірақ бұл оның жалғыз қолданылуынан алыс. Мысалы, университетте студенттер басқа адамдардың немесе өздерінің болашақ жұмыстарына тезис жоспарын жасайды.

Тезистың анықтамасы — бұл не?

«Тезис» сөзі грек тілінен шыққан, thesis «мәлімдеме» дегенді білдіреді. Ол тіл білімінде, философияда, медицинада, музыкада, әдебиетте қолданылады. Жалпы ғылыми терминологияда анықтама келесідей: тезис – зерттеудің негізгі идеяларының қысқаша мазмұны.

Тар мағынада тезис – үлкен жұмыстың мәнін ықшамдалған түрде жеткізетін ғылыми мақаланың қысқартылған нұсқасы.

Философияда тезис қысқаша тұжырымдалған мәлімдеме ретінде түсініледі.

Ғылыми гипотеза алға қойылғаннан кейін қолдау ретінде бірнеше дәлелдер келтіріледі, олар өз кезегінде мысалдар болуы мүмкін (және керек). Философиялық трактаттағы тезисті тапқанда, бұл тұжырымдама бүкіл эссеге серпін берген мәлімдемені сипаттайтынын есте сақтаңыз.

Тезис жоспары – ғылыми тезистерді қалай жазу керек

Тезис жазу қабілеті әрбір студент пен мектеп оқушысына қажет. Шатаспау үшін тезис жоспарын ұстаныңыз.

Тезис жоспары — бұл мақаланың немесе баяндаманың негізгі маңызды компоненттерінің қысқаша тізімі.

Ғылыми мәтін үшін тезис жоспарының мысалы келесідей болады:

  1. Мақаланың тақырыбы (қазірдің өзінде жазылған және жазылуы жоспарланған).
  2. Автордың немесе авторлар тобының тегі, аты, әкесінің аты. (Университеттің алғашқы жылдарында ғылыми жетекшімен бірігіп жұмыс жасап, фамилиясын өзіңізден бұрын көрсеткеніңіз дұрыс).
  3. Жұмыс мақсаты.
  4. Сіз өзіңізге қойған мақсаттар.
  5. Таңдалған тақырыптың өзектілігі.
  6. Зерттеу әдістері.
  7. Жұмыстың негізгі ережелері (сіз алға қойған гипотезалар).
  8. Нәтижелер. (Егер реферат белсенді немесе аяқталған кезеңдегі зерттеуге жазылса).
  9. Перспективалар.

Материалға мұқият көзқарас тезис жоспарының не екенін түсінуге көмектеседі.

Не жазып жатқаныңызды, қандай құралдарды пайдаланып жатқаныңызды, оның қаншалықты маңызды және жаңа екенін, ең бастысы, зерттеудің не үшін жүргізіліп жатқанын түсініңіз.

Сонда сурет сізге түсінікті болып, оқырманның көз алдында нанымды көрінеді.

Әдебиет бойынша эссе жазу кезіндегі тезистер (мысал арқылы)

Әдебиет бойынша қорытынды эссе дипломдық жұмыстың болуын талап етеді. Жекеше түрдегі «тезис» сөзі мүлдем басқа мағынаға ие.

Белгілі бір проблеманы ойластырған кезде тезис дәлелдеудің бүкіл жүйесі сүйенетін бастапқы мәлімдеме ретінде қабылданады.

Мысал ретінде «Өнер және қолөнер» тақырыбын алайық. Осы жұмыстың тезисін былай тұжырымдаймыз:

Мыңдаған қолөнершілер бар, бірақ жаратушылар санаулы.

Біздің мәлімдемеміз даусыз емес. Бәлкім, бұл тұжырымды ненің негізінде жасағанымызды біреу білгісі келетін шығар. Тезисты дәлелдеу үшін біз бұл тұжырымды дәлелдермен растаймыз. Біздің мысал үшін бұл келесі дәлелдер болуы мүмкін:

  • Қолөнерді үйренуге болады, бірақ жаратушы болып дүниеге келуі керек
  • Адамдар әдетте ақша табу үшін қолөнерді үйренеді; өнермен жан үшін айналысады.
  • Талантты, жан-тәнімен берілген қолөнер өнерге айналады. Аспанға деген ұмтылысын жоғалтқан өнерді қолөнер деп атайды.

Аргументтердің әрқайсысы үшін әдеби мысалдар келтірілуі керек. Оларды А.С.Пушкиннің «кішкентай трагедиясынан», Н.В.Гогольдің «Портрет» повесінен, М.А.Булгаковтың «Мастер мен Маргарита» романынан, А.П.Чеховтың «Шағала» пьесасынан алуға болады.

Мысалы, «Мастер мен Маргаритада» басты кейіпкерді Жазушылар үйінің «ресми» жазушыларына қарсы қояды. Олардың бейнесін өзін Алойсий Магарич деп таныстыратын кейіпкер деп атауға болады. Қаһарлы әрі қызғаншақ Алойсиус Ұстазды ешқашан түсінбейді. Ол құнды ештеңе жасай алмайды, өйткені ол іштен бос.

Оның игерген жалғыз жанры – анонимді айыптау хаты. Мұндай жазушыларды қолөнершілер деп атайды. Олар тапсырыс беру үшін қажетті таңбалар санын жаза алады, бірақ мұндай «жұмыстар» оқырманның жүрегін тездетпейді.

Мейірімділік пен қатыгездік туралы тезис мысалы

«Мейірімділік пен қатыгездік» тақырыбында тезисті келесідей тұжырымдауға болады:

Адам мейірімді болып туады, қатыгездік дүниенің жетілмегендігіне жауап ретінде пайда болады.

Біз келесі дәлелдерді ұсынамыз:

  • Қатыгездік адамдарда ішкі қатаю кезінде пайда болады.
  • Адамдар қатыгездікке ұшырағандықтан, қатыгез болады.
  • Мейірімділік кез келген адамға беріле бермейтін табиғи сыйлық.

Иллюстрация ретінде А.С.Пушкиннің «Капитанның қызы» әңгімесінен, Ф.М.Достоевскийдің «Қылмыс пен жаза» романынан, М.А.Шолоховтың «Тыныш Дон» роман-эпопеясынан мысалдар келтіруге болады.

Родион Раскольников мейірімді бала болды. Анасы дұға сөздерін айтып отырып қалай жылағаны есіне түседі. Өмірдің қаншалықты әділетсіз екенін сезініп, есейген сайын ол қоғамдық тәртіптің заңдылықтары туралы көп ойлана бастады. Раскольников көпшілікке жеке үстемдік етудің сәнді идеяларымен таң қалды.

Жеке адамның құдіреттілігі туралы ойларының сандырақ шегіне жеткен ол ауыр қылмыс жасады. Оның қатыгездігін түсіндіру және ақтау мүмкін емес, жан түршігерлік ар-ұждан түріндегі жаза бірден кейінге қалды.

Шамамен сол кезде петерборлық студент марқұм Мармеладовтың жесірі Катерина Ивановнаға көмектесіп, балаларына жаны ашиды. Міне, осылайша бір адамның бойында терең жаңсақ түсініктердің нәтижесінде пайда болған табиғи мейірімділік пен қатыгездік қатар жүреді.

«Арман және шындық» бағыты бойынша тезис

«Арман мен шындық» бағыты бойынша эссені тезистен бастау орынды:

Армандар орындалады, егер сіз олардың орындалуына шынайы күш пен шынайы еңбек салсаңыз.

Кіріспеде осы ойды айтқаннан кейін, дәлелдерге көшейік:

  • Іспен қуатталмаған арман бекер.
  • Бос армандар көңілсіздікке әкеледі.
  • Арман – шабыт, қалғанының бәрі – еңбек.

Н. В.Гогольдің «Өлі жандар» поэмасының, Э.-Т. Гофманның «Щелкунчик» ертегі әңгімесінің кейіпкерлері әдебиеттен мысалдар таңдауға көмектеседі.

Ең таңғаларлық сурет — Гончаровтың Обломовы, оның Малиновканың тамаша орналасуы туралы армандары оны ақырында жесір әйел Пшеницынаның бақшасына апарды.

Ресейді дерлік қайта құру туралы өз ойларын армандардың тәтті әлеміне жеткізе отырып, іс жүзінде кейіпкер ештеңеге қол жеткізе алмады. Ол сүйіспеншілігінен айырылып, шаруашылық істерін бұзды, өзіне берілген таланттарды көміп тастады және ақырында ең қарапайым өмірді таңдады.

Бейнелеп айтқанда, Обломов диваннан диванға жай ғана жатты. Обломовтың досы Штолц арманды тек нақты мақсат деп түсінді. Жұмысқа толы белсенді өмірінде Штолц бос жүруге орын қалдырмады. Осылайша, романның екі кейіпкері арманның әртүрлі түсінігін көрсетеді.

Қысқаша қорытынды

Көріп отырғаныңыздай, тезис ғылыми немесе мектептік эссенің негізгі мәлімдемесі болып табылады. Оның ақиқаты нанымды дәлелдер мен сенімді фактілер арқылы дәлелденеді. Эсседе тезис не екенін ұмытпау үшін, негізгі ойды өз пікіріңіз, қорғауға дайын жеке жаңалық сияқты көрінетіндей етіп тұжырымдаңыз.

Visited 300 times, 11 visit(s) today
Close Search Window
Close